Tuesday 5 April 2011

bab2 part 2..(tadi bz sket..der boss..:p)

sementara aku baring2 ni...meh aku citer naper aku benci si afnan tu.. citer nye camni. kalau tak silap aku sport day.aku ni memang tak minat bersukan.tpi 2 best friend aku memang org kuat sukan.ima n dayang. nanti aku citer pasal dayang.:) aku just join tlg hias2 rumah sukan.tapi tolong tengok saje la.hihihi..:) aku memang tak involve a alot in sport ni.memang tak minat la.kebetulan aku der asma. alasan jer tu. petang tu student lain cbuk kat padang aku pegi la melepak kat kelas. tak der niat pun nak study ke pe..panas. aku cari la kipas. walaupun jauh sikit dari padang tapi aku masih dapat dengar bising and excited nya budak2 kat padang. bila dah lama aku dok lepak sesorang kat kelas, aku jadi bosan n teringin plak nak join diorang kat padang. on the way aku nk ke padang tu aku leh lak selisih ngan si afnan ni. tapi of course la aku wat tak tau jer kan. mase tu aku tak der rase pape pun. benci ke, admire ke, apa2 je la..aku memang wat bodo jerp. tibe2 telinga aku ni menangkap suara sumbang die. " orang pompuan kalau blaja tinggi mana pun, duduk kat ceruk dapo jugak" mase tu aku rase die berborak dgn kawan die kot. aku pun apa lagi, tiba2 jadi hangin. "woi!apsal?org laki tinggi sgt ker darjat sampai tak leh duduk rumah?! tinggi sgt ker darjat sampai pandang rendah kaum perempuan cmtu?" korang tau die cakap apa? "dah benda betul.blaja la tinggi mana pun dah memang tempat org perempuan kat dapur." sakitnya hati ni. nasib baik masa tu dayang panggil aku. aku cakap kat die yang aku tak selesai lagi dgn die. sejak ari tu memang aku benci teramat sgt kat die. rasa macam nak lenyek2 kepala die kat jalan tar.huh!geram sgt!

dalam aku baring tu aku tak sedar pun ima dah balik. tersengih2. rupe2 nya dye terus g mkn tadi.patut la ilang cmtu jer. dye ni aku respect. makan la bnyak mana pun tapi tetap slim. mungkin faktor dye kuat bersukan kot. "ko dah solat ker? sedap landing..apsal ko tak mkn?" risau jgk dye kat aku.:) " aku dah solat n aku malas nk mkn. ko g la tukar baju solat. karang time study lak. pukul bape dah ni?"aku lak ingatkan dye. "okey2!" jawab ima smbil berlalu pergi. sedang aku tunggu dye baik aku siap2 apa patut untuk study petang ni. biasa la bila duduk asrama kene la ikut peraturan. jam 3 hingga 4.30 petang dan lepas Isyak jam 9 hingga 11 malam waktu kami diwajibkan berada di bilik study. memang dugaan paling besar. mau tak..!! tengah hari nak mengadap buku memang mengantuk gile!! penah cikgu an ( norehan @ beruang manja @ warden perempuan ) cek mengejut. nasib baik masa tu aku study sungguh2. pakaian aku pun proper la.  masa tu terkejut habis! kene jerkah tiba2. amy ngan im kene florr aku ari tu. diorang tido satu hal. bju lak pakai baju kurung dgn seluar track serta anak tudung. diorg kene jemur sampai habis time study. kesian tapi aku memang tak dapat tolong. beruang manja tu memang terok. hangin tak tentu pasal. die mengajar subject add math. 

p/s: mcm mna cikgu an dpt gelaran beruang manja..nnti aku citer kat bab3. skali ngan kwn2 klas aku..jgk bebudak lain yg der kaitn ngan citer ni.:) i'll try 2 update tomorrow.:)

No comments:

Post a Comment