Monday 4 April 2011

bab1 n bab2

 bab1

"woi!!bangun la...cikgu dah kua pon...ko ni agak2 r.." kedengaran ima a.k.a nur syima syukor membebel di tepi telinga L a.k.a. laila syakir. "yerw..aku bangun neh..ko ni tak leh tgk ker org senang skit?" aku masih terpisat2. suasana kelas makin membingitkan...nama pon cikgu takder kan..:) kene plak klas 5PKM1..budak yang tersangat nakal di sekolah teknik ni..cikgu mane yang suka dengan budak2 klas ni??diorang sgt terkenal dengan sikap nakal masing2. kawan2 aku ni susah cikgu nak taw name betol..seriously..setiap kawan2 aku mempunyai name samaran. tpi yg pompuan yg selamat nye..lagipon kami cumer berempat jer..lelaki der 22 org..ada debab..penyu..ulam..labu..mok..mcm name lah!tapi ade jgk kekal ngan nama sndiri..mestila bebudak nerd kan..;) even klas aku memang tersgt havoc..tetap ader jgk budak nerd..memang tak layan kitorg..diorg ngan dunia buku diorg..tpi kitorg tak kisah pon..:) klas aku la yg paling susah nk taw ader cikgu ker tak..sbb ader ker tak der kerw..tetap bising..tpi kalau klas awam..ingat kan ade cikgu..rupenya tak der pon..diorg siap study lagi!!memang dasyat diorg tu!:)tibe2 ima menyepak kerusi ku..."jOm r mkn!aku lapar giler dah nih!!"  "jOm!: kami beriringin menuju ke kantin.mak ai!ramai betul budak!!ni yang aku malas nak beratur beli mkanan ni..aku mengatur langkah longlai..ima menarik lengan ku tiba2.rupe2 nya dia pun tak teringin nak beratur..cesh!kami bergerak menuju ke belakang kantin.."mak su!nk nasi air 2!air cam biasa la mak su." teriak ima sambil tersengih. setelah mendapatkn makanan..kami menuju ke ruang makan.baru jer aku nk menyuap ke mulut..terdengar suara sumbang."cuba sebelum makan tu baca Bismillah" aduh!sakit telinga aku. sepantas aku menoleh.la..budak ngarut ni kerw..."aku da baca la bodo!takkan aku nk baca guna microphone surau hostel lak!" nah!rasekan!aku tengah lapar tahap gaban boleh lak die sound aku.dah la pagi tadi aku lmbat bangun..dah terlepas breaksfast sedap minggu ni. nasi lemak je pun.tpi kat asrama ni tu la menu best pagi2. ha kalau nak tau..die ni name nya afnan.budak klas agroteknologi.klas yg paling disayangi dan disukai cikgu cikgi kat skolah ni.die ni jugak ketua plajar skolah.tpi pendek.aku memang tak suke.sebab apa...nnti aku citer.:) "dahla...mkn jerp..t habis lak time rehat.pasni math.cikgu fauzi tu tak leh masuk lmbt.kang tak pasal2 kene bebel bahasa jawa." ima menyelamatkan keadaan.ima memang the best!dats y la aku suke teramat sgt berkawan ngan dye.:) si afnan tu lak leh kata "bagus la kalau baca.ko tu kan gelojoh.aku ingatkan je." sakitkan telinga. tapi aku memang malas nk layan.baik aku makan dari layan die tu.siap jer aku terus beredar.kesian ima..berlari minah tu kejar..tak per dye olahragawan.:)


bab2


penat.hari ni aku rasa penat sgt.sampai jer bilik aku terus campak beg atas katil. ima aku tak tau dye singgah mana. aku memang rapat dengan dye. kami sebilik dan sekelas. otak n perangai lebih kurang sama. itu yang buat aku happy sgt kawan ngan dye. belum pun aku tukar baju aku dah baring atas katil. "L ko tak nk g mkn kerw?" tanya amy pelik. amy budak klas perladangan.dye pun best gak.memang gile.:) dye n yani 1 klas.bilik aku der 5 orang student tingkatan 5,10 orang budak tingkatan 4.naimah a.k.a im, mama dorm kitorg,budak awam.dye pon ok gak.bleh kata bilik aku ni happening jugak la. "wOi!ko pekak kerw?!" aduh terkejut aku dengar yani ni jerit tepi telinga.bergegar otak. "kO g la dulu.aku cam malas jer" aku menjawab malas. "kitorang pegi dulu.jangan kata kitorg tak ajak"amy menjerit seraya pergi. aku tak tau kenapa aku jadi malas nk makan. tiba2 aku rasa bahu aku ditepuk lembut. "kak,bangun kak.jom la makan" aku cam sangat suara nad.adik ting.4.dye memang baik. aku lak dah anggap dye mcm adik aku. bile mase plak aku tertido ni? " tak per la nad.nad pegi la makan. akak kenyang lagi" jawabku sambil terseyum. " ok. tapi akak bagun dulu tukar baju.then nak tido, tido jer la" sempat lagi dye berceloteh. " yer akak bangun ni.dah nad pegi la makan" aku menjawab dengan malas sambil bangun dari katil. " good!bye kak!" budak ni ngalahkan nenek. selesai je aku tukar baju, aku terus menuju ke tandas. siap berwuduk aku menunaikan suruhan Ilahi. selesai mengadap Nya aku merebahkan diri ke katil empuk ku. niat di hati ingin merehatkan badan dan otak sementara menunggu waktu study.

p/s : sambung ptg ni or esok..:)

No comments:

Post a Comment